Ortodonti Tedavisi

Ortodontik tedavi

Ortodontik tedaviler genellikle bir çocuğun daimi dişlerinin çoğu çıkmaya başladıktan sonra uygulanır.

Gebze Ortodonti Tedavisi

Gebze ortodonti kliniğimizde, yaklaşık 12 yaşında daimi dişler ağızda görüldüğünde diş tellerini uygularız. Ancak yapılacak tedaviye göre daha erken yaşlarda da tedavi uygulamak gerekebilir. Bu durumda yetişkin dişlerinin kaçının çıktığına ve yüzlerinin ve çenelerinin büyümesine bakılır.

Gebze diş teli tedavisinde ise yetişkinler için tedavi yaş sınırı yoktur. Ortodontik tedavi her yaşta başlayabilir ancak tedavi seçenekleri daha sınırlıdır.

Ortodontik tedavinin olmazsa olmazı iyi bir ağız hijyeninizin olmasıdır. Ağız hijyeni standardına sahip değilseniz diş teli tedaviniz başlamayacaktır. Tel doktorunuz bu konuda size detaylı bilgi verecektir.

Ortodontik Tedavi Türleri

Ortodonti, dişlerin konumlarını düzeltmek için diş tellerini kullanır. Tedavinizin şekli dişlerinizdeki soruna bağlı olarak değişiklik gösterebilmektedir.

Gebze diş teli kliniğimizde, bazı vakalarda çenelik, yüz maskesi takmanız veya geçici olarak çenenize apareyler yerleştirmemiz ve ayrıca bir destek takmamız gerekebilir. Dişlerinizde çapraşıklık çok fazla ise tedavinizin bir parçası olarak bazı dişlerinizin de çekilmesi gerekebilir.

Gebze Ortodontist Cihan Güllü, Tedavinin süresini, sorunun ne kadar karmaşık olduğuna bağlı olarak planlar, ancak genellikle 18 ila 24 ay arasındadır.

Tedavi bittiğinde, pekiştirme yapılmalıdır. Şeffaf plaklarla yapılır ise bu aparey çıkarılabilir ve dişlerinizi yeni konumunda tutmak için her gece takılması gerekir. Genellikle en az tedavi süresi kadar kullanılırlar, ancak ortodontistiniz size tavsiyede bulunacaktır. Bazen dişlerinizi yerinde tutmak için ince bir tel( içten tel) dişlerinizin arkasına kalıcı olarak sabitlenebilir.

Gebze ortodonti kliniğimizde de yukarıda bahsedilen ortodontik tedavilerin tamamı yapılabilmektedir.

Gebze Ortodonti Tedavi yapan uzmanların kimler olduğunu merak ediyorsanız. Araştırma yapabilirsiniz.